Nasza placówka realizuje projekt „Inni a tak samo równi – edukacja włączająca w Gminie Szamotuły”. Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) w ramach działania 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Numer i nazwa Priorytetu w ramach Programu Regionalnego Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)
Cel projektu: Nabycie/uzyskanie kwalifikacji/kompetencji przez 23 nauczycieli oraz nabycie kwalifikacji/kompetencji przez 237 uczniów w 7 placówkach na terenie Miasta i Gminy Szamotuły.
Zakres rzeczowy projektu obejmuje następuje działania:
- realizacja zajęć specjalistycznych dla 221 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja kursów/szkoleń/studiów dla 23 nauczycieli w zakresie edukacji włączającej
- adaptacja 7 placówek edukacyjnych oraz wyposażenie w niezbędne sprzęty i pomoce dydaktyczne dla potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja warsztatów wspierających 15 rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja zajęć dla 244 uczniów ukierunkowanych na rozwijanie postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji.
W ramach projektu przewidziano realizacje niżej wymienionych działań:
- dostosowanie placówek do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami zgodnie z Projektem „Przestrzeń dostępnej szkoły”
- rozwój kompetencji i kwalifikacji kadr w zakresie edukacji włączającej
- organizacja zajęć specjalistycznych dla dzieci z Przedszkola nr 4 w Szamotułach
- organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Szamotułach
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Szamotułach oraz dzieci z Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 2 w Szamotułach.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Szamotułach, a także wsparcie specjalistyczne dla osób z otoczenia uczniów.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla dzieci z Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Otorowie.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej w Przyborowie.
- Działania mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganiem dyskryminacji.
- Zatrudnienie dodatkowego personelu.
Planowane efekty realizacji projektu:
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie
edukacji włączającej – 7 szt.
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 3 szt.
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych
wsparciem – 221 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 7 podmiotów
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem -23 osoby
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych
wsparciem – 296 osób
- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 104 osoby
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 59 osób
Planowane rezultaty realizacji projektu:
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 23 osoby
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 237 osób
Data rozpoczęcia realizacji projektu 2024-11-01
Data zakończenia realizacji projektu 2026-06-30
Całkowita wartość projektu: 2 443 178,00 zł
Kwota dofinansowania: 2 198 860,20 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 710 224,60 zł
#FunduszeEuropejskie